چلسی مقابل لیورپول: پیش نمایشی از فینال جام حذفی

– پیش بینی های نهایی خود را از جام حذفی اطلاع دهید
– آمار فینال جام حذفی
– چلسی مقابل لیورپول: رکوردهای فینال جام حذفی
– چلسی مقابل لیورپول: کدام تیم در کسب عناوین جام حذفی برتری دارد؟

آیا چلسی می تواند به دنبال انتقام باختی از لیورپول که در ضربات پنالتی مربوط به جام EFL رقم خورد و کسب نهمین عنوان قهرمانی جام حذفی باشد؟ برای اطلاع از پیش بینی های خود در مورد فینال جام حذفی 2022 در روز شنبه، 14 می، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چلسی و لیورپول برای چهارمین بار در فصل 2021/2022 به مصاف هم رفتند. این رقابت یادآور دوران طلایی یعنی زمانی است که این دو تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فینال جام حذفی و نیمه نهایی جام حذفی بین سال های 2005 و 2006 به مصاف هم رفتند.

این دو تیم در این فصل دو تساوی در لیگ برتر مقابل هم کسب کرده اند. این در حالی است که لیورپول فینال جام حذفی ماه فوریه را با نتیجه 11-10 در ضربات پنالتی برد. آیا چلسی می تواند این بار به برتری برسد و نهمین قهرمانی خود در جام حذفی را تضمین کند؟

تاریخ/زمان: شنبه 14 ماه مه سال 2022 – ساعت 16:45 بعد از ظهر

محل برگزاری: ورزشگاه ومبلی، لندن

چلسی مقابل لیورپول: ترکیب پیش بینی شده تیم ها

چلسی

دوازه بان: ادوارد مندی، مدافع کناری سمت راست: ریس جیمز، دفاع وسط: سزار آزپیلیکوئتا، دفاع وسط: تیاگو سیلوا، دفاع وسط: آنتونیو رودیگر، مدافع کناری سمت چپ: مارکوس آلونسو، هافبک وسط: جورجینیو، هافبک وسط: انگولو کانته، هافبک هجومی: میسون مانت، فروارد : کای هاورتز، فروارد: تیمو ورنر

لیورپول

دوازه بان: آلیسون ، دفاع راست: ترنت الکساندر-آرنولد، دفاع وسط: ویرجیل ون دایک، دفاع وسط: جوئل ماتیپ، دفاع چپ: اندرو رابرتسون، هافبک وسط: جردن هندرسون، هافبک وسط: فابینیو ، هافبک وسط: تیاگو آلکانترا، وینگر راست: محمد صلاح، فروارد: سادیو مانه، وینگر چپ: لوئیس دیاز

فینال جام حذفی: نگاهی دقیق تر به نسبت شانس ها

نسبت شانس پیناکل حاکی از آن است که لیورپول با نسبت *2.020 محبوبیت بیشتری در این خصوص دارد زیرا قرمزها به مبارزه در همه جبهه ها و مسابقات ادامه می دهند. آنها در حال حاضر به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند و در هر بازی ممکن از این رقابت بازی خواهند کرد.

یورگن کلوپ اولین مربی ای است که در همان فصل به فینال جام حذفی، فینال جام اتحادیه و فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. اما پس از اینکه چلسی امیدهای منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2021 از بین برد، نسبت شانس پیناکل تیم توماس توخل  *3.730 است تا همین کار را با لیورپول در جام حذفی انجام دهد و انها را از گردونه رقابت ها کنار بگذارد. نسبت شانس پیناکل  برای تساوی بعد از 90 دقیقه *3.460 است.

تاریخ نشان می‌دهد که این رقابت می‌تواند یک اتفاق بی‌سابقه با کمتر از 1.25 گل در نیمه اول و در نسبت شانس *1.588 باشد. با این حال، دو باشگاه در مجموع 27 گل در رقابت های این فصل به ثمر رسانده اند، بنابراین نسبت شانس برای بیش از 2.75 گل در تمام وقت، *2.140 است.

در سه دیدار قبلی این فصل، دو دیدار در نیمه دوم مساوی شده است. معامله گران پیناکل پیش بینی می­کنند که دیدار با مساوی و نسبت شانس *2.260 در نیمه اول همراه باشد.

رکورد رودررویی در جام حذفی

این دو باشگاه از سال 2000 تاکنون تنها سه بار در جام حذفی با یکدیگر روبرو شده اند. چلسی با شکست دادن لیورپول در فینال 2012 و بار پنجم در سال 2020، برتری جزئی­ای در این خصوص دارد. لیورپول در نیمه نهایی 2006 آبی ها را شکست داد و این مغلوب کردن، آخرین پیروزی ای بود که آنها پس از شکست وستهام یونایتد در فینال جام حذفی به ان دست یافتند.

تک تک بازیکنان در فوتبال چقدر اهمیت دارند؟

چلسی آخرین بار در سال 2018 با شکست دادن منچستریونایتد به این جام دست یافت و 8 بار قهرمان این جام شد. آنها می توانند با پیروزی به رتبه سوم لیست در تاریخ این رقابت ها صعود کنند و در این زمینه تنها آرسنال (14) و منچستر یونایتد (12) بالاتر چلسی قرار دارند. این اولین باری است که لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ به فینال جام حذفی می‌رسد و لیورپول زیر نظر این سرمربی آلمانی هرگز از مرحله یک چهارم نهایی در جام حذفی فراتر نرفته است.

فینال جام حذفی: چه تیمی در این زمینه برتری دارد؟

قدرت برتر دو تیم در عمق، ممکن است در اینجا موثر باشد. از زمان فینال جام حذفی 2015، سه بازیکن تعویضی در این مسابقه گلزنی کرده اند. با این حال، در زمان نگارش این مقاله، به نظر می رسد که مجموعه گزینه های لیورپول می تواند اندکی موثر تر باشد. تاکومی مینامینو در چهار بازی خود در جام حذفی سه گل به ثمر رسانده است، در حالی که دیوگو جوتا در چهار بازی دو گل به ثمر رسانده است.

آیا فینال جام همیشه رویدادی فشرده است؟

کلوپ در این فصل از گزینه های فوروارد خود برای تأثیرگذاری بسیار خوبی استفاده کرده است تا در صورت لزوم، انگیزه هایی را به وجود آورد. اگر بازی به وقت اضافه برود، بازیکنانی که تیمی بازی می­کنند مانند مینامینو یا دیووک اوریگی می توانند تعیین کننده باشند.

روملو لوکاکو در این فصل نتوانسته است که موقعیت خود را در چلسی در خصوص بازی کردن در یک نقطه شروع منظم، ثابت نگه دارد اما در این فصل در پنج بازی جام حذفی سه گل به ثمر رسانده است. اگر این  بازیکن بلژیکی کاملاً آماده باشد، می‌تواند گزینه خوبی برای کمک به پیشرفت بازی چلسی به سمت یک به یک بازی ضد حمله­ای باشد.

وضعیت اخیر نشان می دهد که لیورپول راهی برای پیروزی پیدا خواهد کرد، زیرا آنها از زمان شکست 1-0 مقابل لسترسیتی در 28 دسامبر، هیچ شکستی نخورده اند. وقتی صحبت از لستر شد، آن‌ها روندی پیروزمندانه داشته اند (23.3 درصد) و در فینال 2020/2021 چلسی را شکست دادند. تیم توخل امسال تیمی خارجی است، اما اگر او بتواند از ترکیب خود به طور موثر استفاده کند، چلسی از کیفیت هجومی برخوردار خواهد بود که می­تواند بازی و روند لیورپول را مختل کند.

____________________________________
ترجمه ی اختصاصی : بت باما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *